Ako sme cez microinfluencerov presviedčali, že nová nemocnica je pre všetkých

Úvod

Nemocnica Bory bude po svojom otvorení v roku 2023 najmodernejšou nemocnicou na Slovensku. Nové priestory, moderné vybavenie, ale hlavne špičkoví odborníci poskytujúci starostlivosť aj pre tie najťažšie prípady. Problém však je, že to vyzerá až tak dobre, že veľká časť ľudí má stále pochybnosti, či nemocnica bude skutočne dostupná pre všetkých pacientov len v rámci zdravotného poistenia a nebudú musieť doplácať z vlastného vrecka.

Spolu s tímom pripravujúcim otvorenie Nemocnice Bory sme preto pripravili kampaň, ktorá má všetkých definitívne presvedčiť, že bude skutočne pre všetkých. V kreatívach marketingový tím nemocnice stavil na jednoduchý príklad, ktorému porozumie úplne každý: kartičku poistenca, ktorá bude jediným kľúčom do Nemocnice Bory.

VIAC AKO 100 RÔZNYCH KAMPANÍ

Presvedčiť ľudí, aby zmenili svoj existujúci, aj keď nesprávny názor, je vždy najťažšou disciplínou v komunikácii. Preto sme zvolili mix rôznych kanálov. Samozrejmosťou bol kombinovaný zásah v online priestore, kde sme stavili na klasický mix – od Facebooku, Instagramu, Google GDN až po krátke nepreskočiteľné videá na Youtube.

V rámci cielenia sme pre rozličné demografické skupiny nachystali rozdielne kreatívy, aby ku každej cieľovke prehovoril práve jej zástupca. Spolu s remarketingom nám tak bežalo viac ako 100 rozličných kampaní, ktoré sme pravidelne AB testovali a optimalizovali.

Čísla dokázali, že takýto prístup má rozhodne zmysel:

-Na Facebooku sme mali CTR presahujúce 2%

-Priemerný čas strávený na web bol takmer 2 minúty

-V ankete na konci videa sa vyjadrilo 87% ľudí, že by sa v novej nemocnici po otvorení nechali radi ošetriť.

Microinfluenceri v akcii

Od začiatku sme si však uvedomovali, že klasická online kampaň stačiť nebude. Stavili sme na komunikačný kanál, ktorý ma k ľuďom prirodzene bližšie – influencerov. Nie však na tých „veľkých“ s desiatkami či stovkami tisíc followerov, ale na microinfluencerov (od tisíc do 15-tisíc followers). Tí sú nielen neporovnateľne lacnejší, čo nám umožnilo ich masové zapojenie, ale najmä pre ich sledovateľov dôveryhodnejší, keďže s nimi majú bližší vzťah.

Celkovo sme na základe našich cieľových skupín vytipovali viac ako 50 influencerov v kategórii niekoľko tisícok followerov a zapojili do našej kampane. Tí následne cez príbehy komunikovali nielen otvorenie novej nemocnice, ale najmä, že bude skutočne dostupná pre všetkých pacientov. Prirodzený obsah bol vytvorený priamo influencermi pre svojich followerov, ktorí ho zrazu videli cez množstvo rôznych kanálov:

Celkovo sme na základe našich cieľových skupín vytipovali viac ako 50 influencerov v kategórii niekoľko tisícok followerov a zapojili do našej kampane. Tí následne cez príbehy komunikovali nielen otvorenie novej nemocnice, ale najmä, že bude skutočne dostupná pre všetkých pacientov. Prirodzený obsah bol vytvorený priamo influencermi pre svojich followerov, ktorí ho zrazu videli cez množstvo rôznych kanálov:

Do kampane sme následne zapojili aj „tažší kaliber“, ktorý doplnil masový zásah na Instagrame. S kartičkou poistenca, ktorá je kľúčom od nemocnice Bory, sa odfotila aj Mária Čírová.

Sme si vedomí, že presvedčiť všetkých sa nám asi nepodarilo 🙂

Ale tí najväčší skeptici sa definitívne presvedčia o tom, že Nemocnica Bory bude dostupná skutočne pre všetkých, až na základe vlastnej skúsenosti po jej otvorení.

CHCETE DOSTÁVAŤ NAŠE DÁTA A ANALÝZY A BYŤ SÚČASŤOU KOMUNITY?

Chcem sa pridať

Nechajte nám váš email a my vám ich budeme pravidelne posielať:

OFFICE BRATISLAVA

BOTTOVA 1

811 09 BRATISLAVA

OFFICE PRAHA

ITALSKÁ 2581/67

120 00 PRAHA

KONTAKT

KOREŠPONDENČNÁ ADRESA

TOVARENSKÁ 12

811 09 BRATISLAVA

© 2024 New School Communications