Zomri či Fero?

Keď sranda na úkor politikov nosí milióny interakcií

Úvod

Satira nie je len prostriedkom zábavy. V demokracii plní dôležitú spoločenskú funkciu – pomáha pomenovať problémy, uvoľniť napätie a nastavovať zrkadlo moci. Navyše, naša politická scéna často ponúka materiál, ktorý je sám o sebe natoľko absurdný, že ho satirické stránky nemusia ani upravovať do vtipnej podoby. Irónia nemusí byť skrytá medzi riadkami a humor sa stretáva s umelou inteligenciou.

Tentoraz sme sa preto zamerali na vplyv satirických stránok na sociálnych sieťach, a to prostredníctvom analýzy interakcií ich sledujúcich. Rozhodli sme sa sústrediť najmä na tie stránky, ktoré čerpajú svoj humor z politickej scény za uplynulý rok.

Najviac sledovateľov na Facebooku:

Najviac sledovateľov má stránka Fero s viac ako 472-tisícmi, nasledovaná Zomri s približne 433-tisícmi. Ostatné stránky ako Ťažký týždeň, Adolf Snehuliak a Ovčiansky tribunál majú menšie komunity.

Najviac sledovateľov na Instagrame:

Na Instagrame vedie profil Fero s 521-tisíc sledovateľmi, za ním nasleduje zomriofficial s 389-tisícmi a Demo Tivátor s 220-tisícmi. Ďalšie profily ako každy lubi žltunké, Dabo Vačky či Martin Shooty Šútovec majú desiatky tisíc sledovateľov, menšie stránky ako Satirén alebo Jozef Gertli DANGLÁR niekoľko tisíc.

Najviac interakcií na Facebooku:

Čo sa týka interakcií na Facebooku, dominuje stránka Zomri s viac ako 5,8 milióna interakcií. Adolf Snehuliak má vyše 1,5 milióna, Ovčiansky tribunál viac ako 400-tisíc, Ťažký týždeň cez 166-tisíc a Fero viac ako 683-tisíc interakcií. Menšie projekty ako Kancelária Koordinátora úderky, Moral & Banal a Rusko Ukrajina Online vykazujú stabilnú aktivitu.

Najviac interakcií na Instagrame:

Na Instagrame má najviac interakcií zomriofficial s viac ako 8 miliónmi, Fero má vyše 1,2 milióna a každy lubi žltunké je tretí. Aj keď tieto účty majú nižší počet interakcií než lídri, vzhľadom na svoju veľkosť stále dosahujú zaujímavé výsledky.

V engagement rate dominuje Facebook Rusko Ukrajina Online:

Engagement rate na Facebooku vedie Rusko Ukrajina Online s hodnotou 8,17, nasledovaný Adolf Snehuliakom s 6,29 a Kanceláriou Koordinátora úderky s 3,25. Tieto čísla ukazujú, že aj menšie profily dokážu svojím obsahom výrazne aktivizovať publikum. Engagement rate tak poskytuje dôležitý pohľad na kvalitu vzťahu medzi stránkou a jej sledovateľmi, nezávisle od absolútneho počtu fanúšikov.

V engagement rate na Instagrame vedie zomriofficial:

Na Instagrame vedie zomriofficial s engagement rate 4,22, nasledovaný Výborom pre verejné blaho (2,89), Gamble Prophet (2,33) a Jozefom Gertlim DANGLÁR (2,25). Aj tieto profily dokážu efektívne aktivizovať svoje publikum, hoci nemajú najväčšie komunity.

Záver:

Výsledky ukazujú, že viaceré menšie alebo menej známe profily dosahujú nadpriemerné hodnoty miery zapojenia, čo svedčí o silnej komunite a relevantnosti ich obsahu. Tento pohľad dopĺňa obraz o výkonnosti profilov, ktorá nezávisí iba od absolútnych čísel sledovateľov alebo interakcií, ale zohľadňuje kvalitu vzťahu medzi publikom a publikovaným obsahom. Profily s vysokým engagement rate sú v mnohých ohľadoch vplyvnejšie než tie, ktoré majú iba široký dosah.

Chcete dostávať naše dáta a analýzy a byť súčasťou komunity?

Pridať sa

Nechajte nám váš email a my vám ich budeme pravidelne posielať:

Chcem zistiť viac

Nechajte nám váš email a my sa vám hneď ozveme:

© 2025 New School Communications

Adresa

Továrenská 12

811 09 Bratislava

Office Bratislava

Bottova 5005/5

811 09 Bratislava

Office Praha

Italská 2581/67

120 00 Praha