Mapa slovenského TiKtoku – Koho sledujú Slováci?

Úvod

TikTok mení mediamix značiek a inštitúcií, využíva ho takmer milión Slovákov. V najnovšej big data analýze sme sa preto pozreli, koho sledujú a ktoré kanály či influenceri majú najvyšší marketingový potenciál.

Najprv v krátkosti k metodológii analýzy:

1. Náhodne sme vybrali 100 aktívnych profilov (Slovákov) na Tiktoku, pričom každý z týchto profilov musel sledovať aspoň 50 ďalších profilov.

2. Následne sme porovnali prekryv sledovaných profilov, pričom minimálna hodnota profilu je 1 (sleduje ho iba jeden Slovák zo 100) a maximálna 100 (profil sledujú všetci z vybranej vzorky).

3. To v praxi znamená, že ak nejaký účet má napríklad hodnotu 41, tak práve 41 Slovákov zo 100 náhodne vybraných sleduje tento účet na Tiktoku.

4. Výsledné dáta sme vložili do software Gephi, ktorý ich zvizualizoval v podobe sieťového grafu, ktorý sme nazvali „mapou slovenského TikToku.

Ako teda vyzerá mapa slovenského TikToku? Takto:

Samozrejme, takto zvizualizované sú síce efektné, ale veľa vám bez software nepovedia. Preto sme z nich urobili aj klasickú tabuľku, teda zoznam najsledovanejších profilov Slovákmi. Nech sa páči:

Po znázornení dát pomocou grafu sa môžeme zorientovať o trochu lepšie v našej mape. Opäť pripomíname, že nejde o najväčšie slovenské tiktokové profily. Cieľom analýzy nebolo nájsť najväčšie slovenské tiktokové profily (ktoré môžu sledovať aj Česi či Poliaci, poprípade môžu mať fejkových followerov), ale zistiť to, koho sledujú Slováci. Preto sa v rebríčku objavujú rôzne účty (napríklad aj z Česka) a v rôznom poradí. Samotné poradie neodzrkadľuje veľkosť (počet followers) daných profilov.

Poďme však ďalej, rebríček pokračuje ďalšími menami:

Jednou z hypotéz či predpokladov analýzy bolo, že sa v rebríčku objaví veľa zahraničných profilov. Predpoklad vychádzal z toho, že niektoré zahraničné profily sú celosvetovo známe a majú desiatky miliónov followerov. Napríklad známy Khaby Lame, má na Tiktoku už vyše 161 miliónov followerov a jeho príspevky už zozbierali kumulatívne vyše 2,4 miliardy lajkov.

Táto hypotéza sa však nepotvrdila. Z analýzy vyplýva, že Slováci sledujú na Tiktoku prevažne Slovákov. Napríklad +/- každý druhý Slovák na Tiktoku sleduje známeho influencera Mateja Zrebného či Vladimíra Flitara, ktorý je podstatne viac známy na Tiktoku (444 tisíc follower) ako na iných sociálnych sieťach (Facebook 55 tisíc a Instagram 17,5 tisíc followerov).

Poďme však ďalej, rebríček pokračuje ďalšími menami:

Obmedzením našej analýzy je pomerne malá vzorka 100 Slovákov. Uvedomujeme si, že by bolo lepšie mať vzorku o veľkosti aspoň 300 Slovákov, ale keďže sme analýzu vypracúvali ručne, tak by to bolo extrémne náročné.

Pre viac podobného obsahu nás môžete sledovať aj na WhatsApp Channels.

CHCETE DOSTÁVAŤ NAŠE DÁTA A ANALÝZY A BYŤ SÚČASŤOU KOMUNITY?

Chcem sa pridať

Nechajte nám váš email a my vám ich budeme pravidelne posielať:

OFFICE BRATISLAVA

BOTTOVA 1

811 09 BRATISLAVA

OFFICE PRAHA

ITALSKÁ 2581/67

120 00 PRAHA

KONTAKT

KOREŠPONDENČNÁ ADRESA

TOVARENSKÁ 12

811 09 BRATISLAVA

© 2024 New School Communications