NEW SCHOOL
CHALLENGE
Prihlasovanie je pre tento rok ukončené.
O súťaži
Dezinformácie sú jedným z najväčších problémov súčasnosti. Navyše, Slovensko patrí ku krajinám, ktoré sú voči nim najmenej odolné. Preto je načase, aby ste s tým niečo spravili.
V rámci New School Challenge je vaším zadaním pripraviť návrh „prebunkingovej“ kampane, ktorá Slovákom vysvetlí, ako fungujú dezinformácie a doslova ich zaočkuje pred ich vplyvom. Najlepšie na tom je, že víťazná kampaň neskončí v šuflíku!
Víťaz tejto challenge získa platenú stáž a mentoring v hodnote 3000 eur v komunikačnej agentúre New School Communications.
Súťaž organizujeme v spolupráci s neziskovou organizácou DigiQ.
Čo je prebunking?
"Prebunking" je termín používaný na opis preventívnych úsilí o zvrátenie alebo predchádzanie šíreniu dezinformácií, ešte predtým, než získajú na popularite. Zahrňuje poskytovanie presných informácií, vyvracanie potenciálnych mýtov a vzdelávanie ľudí s cieľom ich očkovať proti falošným alebo zavádzajúcim tvrdeniam.
Na rozdiel od vyvracania dezinformácií, ktoré sa zvyčajne uskutočňuje až po tom, čo sa klamstvá rozšírili, prebunking sa snaží adresovať možné nedorozumenia ešte predtým, než sa stanú rozšírenými. Tento prístup uznáva psychologický fenomén, že raz, keď ľudia narazia na dezinformácie, môže byť ťažké opraviť ich presvedčenia. Preto prebunking smeruje k vytvoreniu odolnosti voči dezinformáciám vopred.
Stratégie prebunkingu často zahŕňajú komunikačné kampane, vzdelávacie iniciatívy a podporu schopnosti kritického myslenia s cieľom vybaviť jednotlivcov nástrojmi na rozpoznanie presných informácií od nepravdivých. Je to preventívny prístup k podpore vznikania informovanejšej a odolnejšej verejnosti.
Ako vyhrať?
Registruj sa v období od 4. marca do 31. marca cez formulár nižšie.
Následne ti dáme vedieť do mailu termín “debrief” videocallu, na ktorom sa môžeš popýtať na viac informácii ku kampani.
Pošli do 20. apríla na mail challenge@newschool.sk návrh kampane vo forme prezentácie a prípadných príloh.
3 až 5 najlepších návrhov bude pozvaných na osobnú prezentáciu pred porotou 25. apríla. Tá následne aj vyberie víťaza.
Víťaz získava zmluvu na 3 mesačnú stáž v hodnote 1500 eur a možnosť využiť ďalších 1500 eur v podobe predplatených hodín ľudí v New School Communications. Kampaň bude následne realizovaná.
Porota

CEO digiQ

odborník na hybridné hrozby a dezinformácie

výskumná pracovníčka SAV

odborník na informačnú bezpečnosť

CEO New School Communications
Štatút súťaže si môžete prečítať na nasledujúcom linku.
© 2024 New School Communications
Adresa
Továrenská 12
811 09 Bratislava
Office Bratislava
Bottova 5005/5
Office Praha
Italská 2581/67
120 00 Praha
