Veľa sa pri štátnej propagande hovorí o Rusku, ale globálne je jej šíriteľom minimálne v rovnakom meradle aj Čína (a ďalšie krajiny, celkovo cez 80).
Tá ako súčasť komunikačnej stratégie „tell China’s story well” využíva veľké množstvo médií a profilov na sociálnych sieťach, napríklad inštitúcii alebo diplomatov. Na Slovensku je jedným z hlavných kanálov Čínske veľvyslanectvo, ktoré má profil aj na Facebooku a aj na Twitteri.
Teraz štúdia Oxford Internet Institute ukázala, ako pri šírení svojho obsahu na Twitteri využíva Čína „neautentické“ (čítaj fake) účty:
Je to dobrý príklad toho, ako funguje dnes na sociálnych sieťach propaganda. Väčšinou ide totiž o mix oficiálnych účtov, platených trollov a automatických botov. Cieľ je však vždy rovnaký – čo najväčší dosah obsahu v cieľových skupinách.
Nechcete zmeškať novú analýzu?
Pridajte sa ku komunite fanúšikov komunikácie a dát.
Komunikácia založená na dátach
Sme PR a digitálnou agentúrou, sídliacou v Bratislave a v Prahe, ktorá mení správanie cieľových skupín a prináša merateľné biznisové výsledky. V kampaniach vychádzame z dát a využívame najnovšie poznatky z oblasti komunikácie a marketingu.
Office Bratislava
Bottova 1
811 09 Bratislava
Office Praha
Italská 2581/67
120 00 Praha
New School Communications © 2023