Profily na sociálnych sieťach už dávno nie sú iba o socializácii, ale v prípade influencerov klasickým komerčným kanálom pre značky a produkty. Pritom najmä Instagram je plný falošných účtov, nakúpených lajkov a followerov, ktoré skresľujú kvalitu profilov a reálny dosah pre inzerentov.
Podľa najnovšej štúdie spoločnosti HypeAuditor, ktorá pomocou umelej inteligencie odhaľuje falošné účty a interakcie, vyplýva, že:
Na slovenskom trhu má veľké množstvo podozrivých sledovateľov napríklad Zuzana Plačková, približne štvrtina z nich nie sú pravdepodobne reálni ľudia.Vo svete má vysokú mieru falošných sledovateľov napr. americká komička Ellen DeGeneres (49 %) alebo tiež brazílsky futbalista Neymar (46%).
Ak vás zaujíma táto téma, odporúčam vám dokument HBO s názvom Fake Famous, ktorý odhaľuje čo sa skrýva v pozadí slávy a biznisu mnohých súčasných influencerov.
Nechcete zmeškať novú analýzu?
Pridajte sa ku komunite fanúšikov komunikácie a dát.
Komunikácia založená na dátach
Sme PR a digitálnou agentúrou, sídliacou v Bratislave a v Prahe, ktorá mení správanie cieľových skupín a prináša merateľné biznisové výsledky. V kampaniach vychádzame z dát a využívame najnovšie poznatky z oblasti komunikácie a marketingu.
Office Bratislava
Bottova 1
811 09 Bratislava
Office Praha
Italská 2581/67
120 00 Praha
Kontakt
toth@newschool.sk
+421 908 169 879
Korešpondenčná adresa
Tovarenská 12
811 09 Bratislava