Najnovšia analýza z The New York Times, ukazuje, čo pre Trumpovu komunikáciu znamenal ban, teda zablokovanie prístupu na sociálnych sieťach:
V prvom rade, výrazne znížil dosah jeho posolstiev. Pred zablokovaním profilov na Twitteri a Facebooku, 10 jeho najvirálnejších dezinformácii nazbieralo cez 22 miliónov interakcií. Po bane už len 1,3 milióna interakcií, čo je obrovský rozdiel.
Zrušené účty amerického exprezidenta Donalda Trumpa spôsobili zmenu štruktúry toho, ako sa šíria jeho posolstvá. Zatiaľ čo predtým boli dominantnými kanálmi jeho profily, dnes je to veľmi rozdrobená zmes rôznych alternatívnych médií a skupín podporovateľov. Viď graf nižšie.
Zároveň to dobre ilustruje dva všeobecnejšie trendy:
1) Vypínať najväčšie dezinformačné kanály je dobrou stratégiou boja proti šíreniu problematického obsahu.
2) Sociálne siete ako Facebook, Instagram a Twitter sú pre politikov veľmi dôležitým komunikačným kanálom, ktorý nedokážu len tak nahradiť. Viď Trumpov pokus s alternatívnym blogom, ktorý mal slúžiť ako náhrada za zmazané profily a ktorý pre nezáujem musel po krátkej chvíli zavrieť.
Viac info tu:
https://www.nytimes.com/interactive/2021/06/07/technology/trump-social-media-ban.html
Nechcete zmeškať novú analýzu?
Pridajte sa ku komunite fanúšikov komunikácie a dát.
Komunikácia založená na dátach
Sme PR a digitálnou agentúrou, sídliacou v Bratislave a v Prahe, ktorá mení správanie cieľových skupín a prináša merateľné biznisové výsledky. V kampaniach vychádzame z dát a využívame najnovšie poznatky z oblasti komunikácie a marketingu.
Office Bratislava
Bottova 1
811 09 Bratislava
Office Praha
Italská 2581/67
120 00 Praha
New School Communications © 2023