Kritizovať prácu verejných inštitúcií je vždy atraktívne, ale v tomto prípade komunikačné dáta ukazujú, že je čas ich prácu aj pochváliť. Hovoríme o práci viacerých ministerstiev pri spravovaní ich profilov na sociálnych sieťach. Keď sa pozriete na počty interakcií za minulý rok, je zreteľný ich výrazný nárast a to najmä po zmene vlády.
Často sa spomína príklad Ministerstva zdravotníctva, ale z dát je vidieť, že sa to zďaleka netýka len jeho. Pri viacerých ministerstvách je vývoj interakcií za minulý rok výrazne rastúci a to nielen ako dôsledok súčasnej pandémie. Ak by sme mali dôvody zovšeobecniť, najväčšiu zmenu vidieť v týchto troch oblastiach:
Na viacerých komunikačných odboroch ministerstiev sú už špecialisti na sociálne siete, teda ľudia, ktorých hlavnou agendou je spravovanie profilov. Okrem toho, že im venujú viac času, prinášajú aj profesionálny prístup a expertízu
Viaceré ministerstvá pochopili, že sociálne siete nie sú odkladiskom pre tlačové správy a nudné fotky z rokovaní ministra, ale aby reálne fungovali potrebujú atraktívny a unikátny obsah. Viaceré využívajú pekné infografiky, kvalitné videá, alebo si aspoň dávajú záležať na fotkách a textoch.
Aj keď pomaly, niektoré ministerstvá už pochopili, že platiť dosah vybraných príspevkov je legitímny spôsob komunikácie na sociálnych sieťach. Okrem vyššieho dosahu pre jednotlivé príspevky ich totiž umožňuje presne cieliť na vybrané skupiny ľudí, pre ktorých je obsah určený.
Tu sú ukážky nárastu interakcií na vybraných profiloch:
Samozrejme, každé ministerstvo rieši komunikáciu na sociálnych sieťach trochu inak a ma vlastný prístup. A zároveň veci vyššie neplatia pre všetky ministerstvá, časť z nich zostáva v komunikačnom praveku. Zatiaľ to však vyzerá tak, že v novej vláde viaceré komunikačné tímy na ministerstvách rozumujú dôležitosti sociálnych sietí. Čo je aj z hľadiska toho, že ich momentálne zahlcujú dezinformácie, dobrá správa.
Nechcete zmeškať novú analýzu?
Pridajte sa ku komunite fanúšikov komunikácie a dát.
Komunikácia založená na dátach
Sme PR a digitálnou agentúrou, sídliacou v Bratislave a v Prahe, ktorá mení správanie cieľových skupín a prináša merateľné biznisové výsledky. V kampaniach vychádzame z dát a využívame najnovšie poznatky z oblasti komunikácie a marketingu.
Office Bratislava
Bottova 1
811 09 Bratislava
Office Praha
Italská 2581/67
120 00 Praha
Kontakt
toth@newschool.sk
+421 908 169 879
Korešpondenčná adresa
Tovarenská 12
811 09 Bratislava