Predvolebná kampaň sa aspoň pre Mariána Kotlebu spustila už začiatkom roka. Aspoň teda na svojom Facebookovom profile. Od 1. januára minul len na sponzoring svojich príspevkov cez 3 300 eur. Čo je nielen najviac zo všetkých politikov, ale viac ako minulo ďalších 15 TOP slovenských politikov dokopy za celé toto obdobie.
V januári sponzoroval celkovo 9 príspevkov, najviac dal na pozvánku na meeting v Michalovciach pre vražde predavačky Eriky, až takmer 1500 eur. Cca 600 eur vrazil aj do kontroverznej diskusie na TA3, kde sa objavil jeho brat. Sponzorované príspevky idú klasicky po najnižších pudoch.
Zvýšilo mu to aj počet interakcií na profile, najviac v čase konania protestu v Michalovciach, vyššie čísla v porovnaní s predošlým obdobím si však zachoval počas celého januára.
Dáta z Facebookovej knižnice reklám ukazujú ešte jednu zaujímavú vec. Keďže cieli všeobecne na svojich fanúšikov, alebo im podobných ľudí, zasiahnutí užívatelia ukazujú zloženie jeho potenciálnych voličov na sociálnych sieťach. To je celkom zaujímavé, tvoria ho vo zvýšenej miere muži a dôchodkyne, teda ženy nad 55 rokov. Vysvetlenie tohto javu je už na diskusiu.
A ako bonus si pozrite video výdavkov slovenských politikov na reklamu na FB a IG za 2022 a 2023:
Nechcete zmeškať novú analýzu?
Pridajte sa ku komunite fanúšikov komunikácie a dát.
Komunikácia založená na dátach
Sme PR a digitálnou agentúrou, sídliacou v Bratislave a v Prahe, ktorá mení správanie cieľových skupín a prináša merateľné biznisové výsledky. V kampaniach vychádzame z dát a využívame najnovšie poznatky z oblasti komunikácie a marketingu.
Office Bratislava
Bottova 1
811 09 Bratislava
Office Praha
Italská 2581/67
120 00 Praha
New School Communications © 2023