Facebook mi nezobrazuje obrázok pri linku –  Prečo je to tak a čo s tým?

Možno ste si všimli, že niektorým stránkam pri pridaní linku nezobrazuje obrázok a Facebook vám zobrazí len nadpis s odkazom na článok. Keďže takýto príspevok nevyzerá veľmi user friendly a znižuje preklikovosť, určite to posledné dni na…hnevalo viacerých adminov Facebook stránok.

Trochu sme pátrali, spísali prečo to tak je a eventuálne čo s tým.

Prečo je to tak?

Meta pristúpila k rozhodnutiu sktriktne aplikovať článok 15 EUCD (European Union Copyright Directive), čo znamená, že bez explicitného súhlasu vydavateľa nebude zobrazovať grafické náhľady článkov z meta tagu (og:image). Zmena sa týka len spravodajských portálov, ostatné weby nateraz nie sú touto zmenou ovplyvnené.

  • „While Article 15 of EUCD does not apply to private or non-commercial uses of press publications by individual users or in respect of the use of individual words or very short extracts of a press publication, in order to respect the Article 15 principle of publisher control, Facebook has decided to voluntarily change the way some news links are shared in selected jurisdictions – for example, as a headline and hyperlink only – unless the press publisher grants us a licence to display them as we do now, which may include rich rendering based on meta tag designations.“

o By default, links to press publisher domains shared by someone other than the press publisher on Facebook or without their permission will only be shown with the hyperlink and the headline of the Page linked to it.

  • If you are a press publisher and would like your news links to be shown with an image and/or excerpt when shared by people, please let us know by indicating your preference in our form. You can change your preference at any time by resubmitting the form. When you submit a form, our review team should be able to assist within 3-5 working days.

  • Where a press publisher posts links to its own press publications on Facebook or permits their use, no changes are currently being made to how those links will be shown to users – which may include rich rendering based on meta tag designations. If you are a press publisher and your own posts are appearing in limited form, it might be because you need to verify ownership of your domain and assign it to the Page. You can find more information on the Developer Help Centre on how to verify your domain and assign it to the appropriate Page. Please note that if your links lead to a subdomain such as “news.example.com”, it is the root domain “example.com” that you need to verify ownership of and assign.

Tu je celé vysvetlenie na Facebook Help – www.facebook.com/help/533727544131571

Čo s tým?

Aby sa odkazy opätovne zobrazovali správne na vašej stránke je potrebné overiť vlastníctvo vašej domény – https://developers.facebook.com/docs/sharing/domain-verification.

Pokiaľ chcete, aby sa odkazy zobrazovali správne aj tretím stranám (iné stránky, užívatelia) je potrebné zaregistrovať sa v nasledovnom formulári – www.facebook.com/help/contact/191435726167388

Na nasledovnom linku si viete otestovať funkčnosť, resp. status  jednotlivých domén alebo odkazov https://developers.facebook.com/tools/debug

Nechcete zmeškať novú analýzu?

Pridajte sa ku komunite fanúšikov komunikácie a dát.


New School Communications

Komunikácia založená na dátach


Sme PR a digitálnou agentúrou, sídliacou v Bratislave a v Prahe, ktorá mení správanie cieľových skupín a prináša merateľné biznisové výsledky. V kampaniach vychádzame z dát a využívame najnovšie poznatky z oblasti komunikácie a marketingu.

Office Bratislava

Bottova 1

811 09 Bratislava

Office Praha

Italská 2581/67

120 00 Praha

Kontakt

toth@newschool.sk

+421 908 169 879

Korešpondenčná adresa

Tovarenská 12

811 09 Bratislava