Od svojho ohlásenia vyvolal projekt Nového Istropolisu, ktorý pripravuje spoločnosť Immocap, množstvo diskusií a otázok. Niet sa čo čudovať, keďže ide o významnú lokalitu pri Trnavskom mýte, ktorej súčasťou je budova „starého“ Istropolisu. Ten bol postavený za účelom komunistických zjazdov, posledné desiatky rokov sa využíval sporadicky na rôzne koncerty alebo konferencie a v súčasnosti je takmer nevyužívaný. Celé územie je tak zanedbané a z pohľadu urbanizmu „mŕtve“.
Keďže zámerom developera je presvedčiť verejnosť o benefitoch svojho nového projektu a vytvoriť komunitu jeho podporovateľov, spustil aj profily Nového Istropolisu na sociálnych sieťach, konkrétne na Facebooku a Instagrame. A komunikáciu s kritickou verejnosťou a fanúšikmi na nich zveril do rúk Katedry Komunikácie. Náš prístup k zadaniu pozostával z troch krokov:
Každý developerský projekt je verejnosťou vnímaný citlivo a tento obzvlášť. Vedeli sme, že vyvolá množstvo komentárov, ktorých značná časť bude výrazne negatívna alebo konfrontačná. Napriek tomu sme sa od začiatku rozhodli viesť čo najotvorenejší dialóg a nevyhýbať sa ani týmto reakciám. Nemazali a neskrývali sme preto žiadne komentáre. Za čiarou boli len vulgárne príspevky.
Logika za tým bola jednoduchá. Aj keď sa vám konkrétneho človeka presvedčiť nepodarí, diskusie pod príspevkami sú verejné a číta ich množstvo ďalších ľudí. Netreba totiž zabúdať, že väčšina používateľov sociálnych sietí zostáva v pasívnej rovine. Nikdy nič neolajkujú alebo nekomentujú, ale obsah konzumujú rovnako. To znamená, že keď reagujete na komentár, neodpovedáte len konkrétnemu človeku, ale v podstate celej komunite, ktorú zasiahne váš príspevok.
Zároveň otvorená diskusia vyvolá často reakcie aj vašich podporovateľov, ktorí sa za vás buď postavia, alebo priamo diskutujú s užívateľom s iným názorom.
Ďalším krokom bolo rozčlenenie dotknutej verejnosti do viacerých cieľových skupín podľa toho, ktorý aspekt projektu ich zaujíma alebo vyvoláva reakciu. V tomto nám poslúžili dáta z predošlých diskusií, ktoré sme na základe obsahovej analýzy spracovali a ukázali, že diskutujeme s tromi rozličnými cieľovými skupinami:
Posledným krokom bola už len dôsledná príprava. Cieľom bolo komunikovať nielen otvorene, ale aj faktograficky a odborne s každou dotknutou skupinou, preto sme na začiatku študovali obrovské množstvo materiálov, od vypracovaných štúdii až po všetky verejné vystúpenia. Aj keď stále intenzívne komunikujeme so zástupcami developera, snažíme sa čo najväčšie množstvo reakcií spracovať bez nutnosti ich zásahu.
Nový Istropolis je beh na dlhé trate a bude určite ešte terčom mnohých polemík. Doterajšia skúsenosť však na množstve reakcií ukazuje, že otvorená a racionálna diskusia s dotknutými komunitami je cesta správnym smerom.
PS. Na záver komentár, ktorý vyhral internety 🙂
Nechcete zmeškať novú analýzu?
Pridajte sa ku komunite fanúšikov komunikácie a dát.
Komunikácia založená na dátach
Sme PR a digitálnou agentúrou, sídliacou v Bratislave a v Prahe, ktorá mení správanie cieľových skupín a prináša merateľné biznisové výsledky. V kampaniach vychádzame z dát a využívame najnovšie poznatky z oblasti komunikácie a marketingu.
Office Bratislava
Bottova 1
811 09 Bratislava
Office Praha
Italská 2581/67
120 00 Praha
New School Communications © 2023