Nedávny hejt, ktorý schytali horalky je dobrým príkladom toho, ako je spoločnosť polarizovaná. Ak sa vám zdá, že je to čoraz horšie a ľudia sú stále nenávistnejší, zaujímavá štúdia univerzity Yale ukázala, ako úlohu v tom hrajú sociálne siete.
Na dátach a experimentoch demonštrovali, že ľudia, ktorí pod svojím negatívnym príspevkom získali viac reakcií ako obvykle (lajky, zdieľania a pod.), mali tendenciu pokračovať vo vyjadrovaní morálneho pobúrenia naďalej a stupňovať ho.
Jednoducho povedané, čím viac pobúrených a negatívnych príspevkov uverejníte, tým viac získate vďaka algoritmom sociálnych sietí lajkov, čo vytvára nekončiacu špirálu hejtu. Sociálne siete tak odmeňujú tento typ komunikácie a zvýrazňujú polarizáciu.
Najhoršie na tom je, že najviac to platí u ľudí, ktorí sa názorovo nachádzajú uprostred. Vďaka tomu sa postupom času na sociálnych sieťach radikalizujú a posúvajú do názorových krajov.
Že hejt na sociálnych sieťach funguje, dokazujú každý deň ľudia ako Blaha či Mazurek. Bohužiaľ, dáta ukazujú, že princíp “čím viac negativity, tým viac lajkov” postupne radikalizuje aj bežných používateľov. Výsledky vidieť každý deň, napr. už aj v diskusiách o keksíkoch…
Nechcete zmeškať novú analýzu?
Pridajte sa ku komunite fanúšikov komunikácie a dát.
Komunikácia založená na dátach
Sme PR a digitálnou agentúrou, sídliacou v Bratislave a v Prahe, ktorá mení správanie cieľových skupín a prináša merateľné biznisové výsledky. V kampaniach vychádzame z dát a využívame najnovšie poznatky z oblasti komunikácie a marketingu.
Office Bratislava
Bottova 1
811 09 Bratislava
Office Praha
Italská 2581/67
120 00 Praha
Kontakt
toth@newschool.sk
+421 908 169 879
Korešpondenčná adresa
Tovarenská 12
811 09 Bratislava