3 inšpirácie z predvolebných kampaní z USA

Pandémia koronavírusu pretransformovala podobu volieb v USA- z kontaktnej kampane na digitálnu reklamu, organické sociálne médiá a fundraising cez Zoom. Rok 2020 sa preto niesol v znamení “digitálnych volieb”. Aj taká situácia nás však môže niečo naučiť v oblasti politického marketingu.

Výdavky na digitálny marketing v rámci predvolebných kampaní dosiahli v USA minulý rok takmer 2,8 miliardy dolárov. Celkovo raketovo rastú, od roku 2018 o takmer 5 násobok. Celkovo však stále tvoria len niečo menej ako 20% zo všetkých kampaňových spendov.

Veľká časť výdavkov na online najväčších politických inzerentov je zameraná na fundraising. Kandidáti v senátnych voľbách minuli takto viac ako polovicu svojho digitálneho rozpočtu, Trump 45%. Facebook a Google fungujú ako veľmi efektívny nástroj na zber príspevkov na kampaň.

Autenticita na sociálnych sieťach funguje aj v politike. Neupravované selfie videá kandidátov produkujú viac interakcií. V roku 2020 bola cena za klik na takýchto videách menšia o 13 až 40% ako pri inom type obsahu.

Celý report s ďalšími zaujímavými dátami o politickom marketingu v digitálnom prostredí nájdete na tomto linku:

https://www.techforcampaigns.org/impact/2020-political-digital-advertising-report

Nechcete zmeškať novú analýzu?

Pridajte sa ku komunite fanúšikov komunikácie a dát.


New School Communications

Komunikácia založená na dátach


Sme PR a digitálnou agentúrou, sídliacou v Bratislave a v Prahe, ktorá mení správanie cieľových skupín a prináša merateľné biznisové výsledky. V kampaniach vychádzame z dát a využívame najnovšie poznatky z oblasti komunikácie a marketingu.

Office Bratislava

Bottova 1

811 09 Bratislava

Office Praha

Italská 2581/67

120 00 Praha

Kontakt

toth@newschool.sk

+421 908 169 879

Korešpondenčná adresa

Tovarenská 12

811 09 Bratislava