Pandémia koronavírusu pretransformovala podobu volieb v USA- z kontaktnej kampane na digitálnu reklamu, organické sociálne médiá a fundraising cez Zoom. Rok 2020 sa preto niesol v znamení “digitálnych volieb”. Aj taká situácia nás však môže niečo naučiť v oblasti politického marketingu.
Výdavky na digitálny marketing v rámci predvolebných kampaní dosiahli v USA minulý rok takmer 2,8 miliardy dolárov. Celkovo raketovo rastú, od roku 2018 o takmer 5 násobok. Celkovo však stále tvoria len niečo menej ako 20% zo všetkých kampaňových spendov.
Veľká časť výdavkov na online najväčších politických inzerentov je zameraná na fundraising. Kandidáti v senátnych voľbách minuli takto viac ako polovicu svojho digitálneho rozpočtu, Trump 45%. Facebook a Google fungujú ako veľmi efektívny nástroj na zber príspevkov na kampaň.
Autenticita na sociálnych sieťach funguje aj v politike. Neupravované selfie videá kandidátov produkujú viac interakcií. V roku 2020 bola cena za klik na takýchto videách menšia o 13 až 40% ako pri inom type obsahu.
Celý report s ďalšími zaujímavými dátami o politickom marketingu v digitálnom prostredí nájdete na tomto linku:
https://www.techforcampaigns.org/impact/2020-political-digital-advertising-report
Nechcete zmeškať novú analýzu?
Pridajte sa ku komunite fanúšikov komunikácie a dát.
Komunikácia založená na dátach
Sme PR a digitálnou agentúrou, sídliacou v Bratislave a v Prahe, ktorá mení správanie cieľových skupín a prináša merateľné biznisové výsledky. V kampaniach vychádzame z dát a využívame najnovšie poznatky z oblasti komunikácie a marketingu.
Office Bratislava
Bottova 1
811 09 Bratislava
Office Praha
Italská 2581/67
120 00 Praha
Kontakt
toth@newschool.sk
+421 908 169 879
Korešpondenčná adresa
Tovarenská 12
811 09 Bratislava